"בית שמש האמיתית והמקורית זה אנחנו, לא יצליחו להפריד בינינו"

    גואל ועקנין | צילום: יעקב לדרמן 2 Comment on "בית שמש האמיתית והמקורית זה אנחנו, לא יצליחו להפריד בינינו"
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות פעילים חדורי להט ומרץ התייצבו במוצאי שבת האחרון, בהתרעה קצרה וזריזה לכנס פעילים לציון תחילת מערכת הבחירות בבית שמש, ופתיחת מטה הבחירות של ראש העיר הרב משה אבוטבול לקדנציה נוספת.

    "המערכה שניצבת כיום לפיתחה של בית שמש היא איננה מערכה פשוטה", אמר ראש העיר משה אבוטבול בדברי הפתיחה בכנס, "מגייסים עלינו את כל העולם בכדי לעצור את ההתפתחות הגדולה שידעה בית שמש, כואב להם לראות שיש ראש עיר חרדי מצליח שנבחר לקדנציה נוספת, ולכן הם עושים הכל בכדי לפגוע ולקעקע, אבל אנחנו לא נכנע, אלא נמשיך לפעול בס"ד, ולהביא חמש שנים נוספות של פיתוח ושגשוג גם רוחני וגם כלכלי לעיר בית שמש".

    "יש לנו תקווה גדולה שגם הפעם נוכל להביא את ההצלחה בבחירות, אבל לשם כך אנחנו צריכים גם גיוס מלא אצלינו, יש לנו פעילים רבים, יש לנו ידידים רבים, ואם כולם יתגייסו כבר עכשיו למען המערכה, נוכל לשמוח ביחד במוצאי הבחירות, ולהבטיח את עתידה של בית שמש", אמר ראש העיר.

    דבריו של משה אבוטבול:

    בדבריו מחה ראש העיר נגד קיטלוג אנשים ע"י המחנה השני, "בכל שנות עשייתי הציבורית פעלתי למען כלל הציבור, מעולם לא בדקתי בציציותיו של איש, אבל הצד שמנגד מנסה להקים כאן מחנות ומחנאות, זה יהיה אסון לבית שמש, זו עיר שאמורה לחיות ביחד ובהרמוניה, ולא לשסות איש ברעהו בכדי לקצור קולות, אחר ובסופו של יום בית שמש היא אחת, וההצלחה של העיר תהיה רק בדרכי אהבה ושלום", אמר.

    יו"ר תנועת ש"ס חה"כ הרב אריה דרעי שהתווה את דרכי הפעולה של הפעילים בשלשת השבועות עד הבחירות, אמר בפתח דבריו כי למרות מסע ההסתה המשומן והמתוזמן, הוא מאמין בצדקת הדרך, וזאת לאור דבריו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. "זה היה לפני מערכת הבחירות האחרונות לכנסת", סיפר יו"ר תנועת ש"ס, "ישבנו במעונו של מרן הגר"ע זצ"ל והעלו כל מיני שמות של עסקנים שניתן לשלב אותם ברשימת ש"ס לכנסת. אחד הנוכחים העלה את שמו של משה אבוטבול, אבל מרן נתן מכה על השולחן ואמר בנחרצות 'אותו לא'. התחלנו לחשוש אולי למרן הגיעו דברים נגדו, אבל מרן מיד הסביר ואמר 'משה אבוטבול עושה עבודת קודש בבית שמש, הוא חייב להמשיך את זה ולהביא קידוש ה". למול דברים ברורים שכאלו ששמענו ממרן זצ"ל, ברור שכולנו כבר יודעים כי הוא יוביל את בית שמש לנצחון".

    להלן יצא הרב אריה דרעי בדברים חריפים נגד מה שהוא כינה 'ברית האחים', "כיצד נשמע כדבר כזה, שמפלגה שקוראת לעצמה מפלגה דתית, תעמיד בראשה אדם שאינו חובש כיפה, והכל מתוך מטרה שאיננה טהורה- להוריד ראש עיר שהתורה היא אורחות חייו. זה דבר מקומם ודבר המראה לנו כי המאבק בבית שמש אינו מאבק אמיתי למען טובת התושבים, אלא מאבק ארצי כנגד הציבור החרדי והציבור הספרדי, ובשל כך הם מוכנים להקריב את טובתה של בית שמש".

    "אני מתקומם", הוסיף דרעי, "הם יוצאים נגדינו בהכרזות כמו 'להציל את בית שמש', בו בזמן שאנחנו זה 'בית שמש האמיתית', ושלא יספרו לי סיפורים, כי אני לפני 28 שנה כמנכ"ל משרד הפנים עשיתי סיור בבית שמש, מה היה כאן כלום, אפילו מערכת ביוב מסודרת לא הייתה כאן, עיירת פיתוח שאף אחד לא הסתכל עליה, אני נלחמתי למען העיר, פעלתי לקדם שכונות חדשות, להביא את בית שמש למעמד של 'עירייה', אני וחברי עשינו את בית שמש למה שהיא כיום, ומול זה מגיעים אנשים שמקרוב באו ובמקום להגיד תודה, מתסיסים את הציבור המסורתי הנפלא של בית שמש נגד הציבור שלנו ולתקוע טריז בינינו".

    "בבית שמש לא תהיה מלחמת אחים. אני יודע שיש כאלו שמבקשים להתסיס כאן את האווירה, מנסים לערוך פרובוקציות בכדי 'לקצור' כותרות ותמונות נגד הציבור שלנו, ולכן אני קורה לכל החברים לדעת בשבועות הללו להתאפק, לא לענות ולא להיגרר, אדרבה כנגד כל התרסה להביא עוד קולות בקלפי, וזו תהיה התשובה שלנו האמיתית. יש כאן הרבה מה לעבוד, ויש כאן ציבור נפלא שהוא מחבר אלינו וניתן ביחד אתו להגביר את הפער לטובתו של משה אבוטבול, אבל זה כמובן הרבה תלוי בהתגייסותו של כל אחד ואחד מאתנו", אמר הרב דרעי בסוף דבריו, כשהוא לא שוכח אף לשבח את רוח האחדות שיש בבית שמש כאשר למרות שיש כאן כמה מפלגות חרדיות, אבל בראשות העיר כולם מאוחדים ומלוכדים באמת ובתמים.

    דברים נוקבים ונחרצים השמיע הגאון רבי דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, שאמר לאחר משא תורני בו החל, כי זהו מאבק חשוב ביותר שאסור להפסיד בו. "מי שחושב שזו מערכת בחירות רגילה מוטב שיתפקח, זו מערכת בחירות שיש בה סמל לכל המדינה, אם חלילה נפסיד כאן יגידו שכל שומרי התורה זייפנים וגנבים, ולכן זה מאבק על קידוש ה', וממילא בשעה שכזו אני קורא גם לציבור האברכים לסגור את הגמרות וללכת מבית לבית, לא לוותר על אף אחד, זה מאבק של 'עת לעשות ה" שמחייב כל אחד מאתנו".

    דבריו של הגאון רבי דוד יוסף:

    "בית שמש מאז ומתמיד הייתה מעוז של ש"ס", הוסיף הגר"ד יוסף, "מאז שהוקמה תנועת ש"ס לפני כ-30 שנה לש"ס היה כוח גדול בבית שמש, היא הייתה לפחות המפלגה השניה בגודלה בכל מערכות הבחירות, ולכן מקומם לראות את ההסתה שיש כיום כנגד האנשים שלנו בבית שמש, כאשר כל התקשורת מגויסת נגד ראש העיר שלנו בשל היותו איש ש"ס. אני עצמי הגעתי לבית שמש לפני עשרות שנים למסור שיעורי תורה, תמיד קבלו אותנו בכבוד, היה כאן צמאון אדיר לדבר תורה והלכה, וזו בית שמש האמיתית".
    "הציבור בבית שמש הוותיקה הוא ציבור שלנו", הוסיף הגר"ד יוסף, "ואם הפעילים יעברו מבית לבית, ידברו אליהם בשפתם, הם יוכלו במהירות להסביר להם על מה נטושה המערכה, ושאלו שלוחמים נגדנו לא מענינית אותם טובת העיר ורווחת התושבים, אלא הם 'משחקים' בהם במשחק הארצי, ובשל כך הם יצאו למלחמה".

    ראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א שמזה למעלה מ-40 שנה פועל להגדיל תורה בבית שמש, אמר בדבריו: "חשבתי רבות על מה נטושה המערכה, אדרבה אני מכיר את בית שמש לפני ולפנים עשרות בשנים, אני יודע מה היה כאן אז ומה יש היום, ואין לי אלא לומר שכל המערכה נטושה על דבר אחד, על 'קנאה', זה הכל, קנאה ורק קנאה".

    דבריו של הגאון רבי ראובן אלבז

    "יש אנשים שקשה להם לראות איך אחד משלנו, יהודי נפלא ועתיר זכויות כמו רבי משה אבוטבול הצליח תוך תקופה קצרה לקדם את בית שמש ולהפוך אותה לעיר ואם, לא רק מבחינה רוחנית, אלא גם מבחינה כלכלית והתפתחותית. הם לא מסוגלים לראות את זה, ולכך הם החליטו לצאת לקרוב ולהרוס את כל ההרמוניה הנפלאה שידעה בית שמש כעיר של אהבת תורה וכבוד תלמידי חכמים", אמר ראש ישיבת אור החיים.

    "זו מערכה גדולה ועצומה, ואני קורא לכל אחד ואחד להקדיש את הימים הללו לצאת בית בית, לעבור מחבר לחבר, להביא את בני המשפחה, ולגייס את כולם בכדי שנוכל להצליח במערכה חשובה וגורלית זו", חתם הגאון רבי ראובן אלבז את דבריו.

    נאום נרגש ובלתי שיגרתי נשא מ"מ ראש העיר מר מאיר בלעיש, שבנאומו גילה את האמת שמסתתרת מאחורי המאבק על עתידה של בית שמש. "מנסים לעטוף את זה עם עטיפות שונות, הם לא יגידו שהם נגד החרדים, אבל אני אומר לכם כמי שמגיע משם – זה מאבק של שחור ולבן, אין כאן אמצע, זו מערכה שאם משה אבוטבול לא ינצח בה, כל מה שנעשה בעיר יעמוד בסכנה אמיתית, ולכן אני באתי לכאן – לא לקרוא לכם אלא להתחנן בפניכם, שתבינו לקראת איזה מערכה בית שמש ניצבת".

    דבריו של מאיר בלעיש:

    בדבריו גילה מר בלעיש איזה רדיפה עובר הוא ומשפחתו בגלל תמיכתו העיקבית בראש העיר משה אבוטבול, "הם מדברים על דמוקרטיה, אבל אני מרגיש אותה על עצמי, אשתי לא יכולה ללכת לקניות, הבן שלי נרדף בבית הספר, היו לי הפגנות מתחת לבית, אבל אני שם את הכל בצד, כי אני יודע מהי טובת העיר, ומהי טובת תושבי העיר, ולפיכך אין לי ספק שאם הציבור ידע על מה נטושה המערכה אף אחד לא יישאר בבית ביום הבחירות, וידע לצאת ולהצביע, לצאת ולפעול, ובעז"ה גם להצליח".

    במהלך הכינוס נשאו דברים גם הגאון רבי ישראל שעירי שליט"א ראש כולל 'אור מרדכי' בעיר הוותיקה, הגאון רבי אפרים מדר שליט"א ראש מוסדות 'ברית כהונה', והגאון רבי יוסף דהן שליט"א ראש כולל 'נחלת החיים'.

    במהלך הכינוס הודה ראש העיר הרב משה אבוטבול ליו"ר תנועת ש"ס חה"כ הרב אריה דרעי על התגייסותו המלאה למען בית שמש, לכל ראשי המפלגות ולראשי 'יהדות התורה' על עמידתם האיתנה להצלחת המערכה, וכן הודה במילים נרגשות לכל הפעילים והעסקנים, חברי מועצת העיר, ולמנהל לשכתו הרב גולן שליט.

    בדבריו העלה על נס את התגייסותם של שלשה מהכוחות המצויינים בסיעת ש"ס הארצית, שהחל מעתה ילוו את מערכת הבחירות בבית שמש. הרב עמרם כנפו מ"מ ראש עיריית אשדוד שילווה את ארגון ופעילות מטה הבחירות, הרב נחום אסולין מ"מ ראש עיריית מגדל העמק שילווה את ארגון מטה יום הבחירות, והרב אבנר עמר מ"מ ראש עיריית מודיעין עלית שילווה את מטה האברכים ובני הישיבות. "מדובר במיטב הכוחות שיש בתנועת ש"ס, אנשים ש'נושמים' בחירות עשרות בשנים, הם נקראו לדגל ע"י יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, ויחד עם ראשי המטות בבית שמש יובילו את מערכת הבחירות עד לנצחון שכולנו מייחלים לו בס"ד", אמר ראש העיר.

    מאיר בלעיש יעקב לדרמן

    הרב ראובן אלבז יעקב לדרמן

    משה אבוטבול יעקב לדרמן

    הרב דוד יוסף יעקב לדרמן
    href="https://files.93fm.co.il/uploads/2014/02/20140215_222047.jpg">אבוטבול דרעי דוד יוסף בית שמש

    אבוטבול מאיר בלעיש בית שמש

    אבוטבול בית שמש



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האמירה שבכותרת מצחיקה.
      כנראה הוא מהדר בשמחת אדר א', מה יגיד באדר ב'???
      נכון לעכשיו מי שהפסיד זה הוא …